CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, May 8, 2009

Doubt !!

I’ve been having these bad feelings of why I’m I not perfect in anything
It’s like wherever I turn I find someone is good at something whether it was studying, working, mothering, even being a good daughter ..
But me.. nothing I find myself adequate at everything, I always meet everything or everyone half way through, never till the end.
Then today I read مريم سيف المزروعي book ‘قال لي مولاي’ there was this part where she talked about people who suffer from the same thing I was just talking about and she brought up this ayah from el Quran (( وَلِكُلٍّ وَجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّيهَا فَاسْتَبِقُوا الخَيْرَاتِ )) البقرة 148 It literally brought me to tears.. i mean i dont envy people but i always question myself why i'm i not good enough?

here is part of what i was talking about..

الومضة الأولى
لمن هو جاد في سعيه لمولاه، ولكن كثرة الالتفات إلى السائرين إلى الله أثقلت خطاه، يقول تعالى (وَلِكُلٍّ وَجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّيهَا ). اعلم أن لكل فرد عبادة ينشط عندها وقد لا يكون لديك ذلك النشاط في تلك العبادة فلم الحسرة؟ ولم كثرة المقارنة بالآخرين؟تلك المقارنة التي تؤدي إلى الإحباط والتثبيط من الهمم، دع عنك كثرة الالتفات أثناء المسير، ولا تحزن لأن فلان طاقته في قيام نصف الليل ولا طاقة لك إلا بركعات.وابحث عن العبادة المحببة إليك.. وانشط فيها واجتهد واعلم بأن أبواب القدوم على الله كثيرة... وكل يفد على الرحمن من باب.وكل ميسر لما خلق له، فلا تتحسر ولا تسخط ولا تحسد غيرك إن وجدت أن همته أعلى من همتك في باب، فقد تكون همتك في باب آخر أعلى من غيرك..
المهم هو ( فَاسْتَبِقُوا الخَيْرَاتِ) فأكمل المسير في استباق كي تفد على مولاك وأنت من الفائزين.

hopefully it made you feel better if you were having the same doubts i'm having, just believe that something good is coming, something much more better. & enshalla we all be mn "أهل الخيرات"